Skip links

cph:learning/whitepaper: Skabelse af aktive læringsrum i virksomheder

Claus Nygaard & Morten Oxenbøll har skrevet en artikel, hvor de giver konkrete forslag til, hvordan virksomheder bedst skaber aktive læringsrum til strategisk kompetenceudvikling af sine medarbejdere til gavn for virksomhedens performance. I moderne kompetenceudviklingsterminologi taler man om high-impact-learning. Som virksomhed er det vigtigt at vide, hvordan man kan facilitere high-impact-learning med fokus på medarbejdernes transfer fra uddannelsessituation til arbejdssituation. Det ser de nærmere på i artiklen. For at kunne komme med brugbare forslag til strategisk kompetenceudvikling af medarbejderne er det nødvendigt for de uddannelsesansvarlige i virksomheden at have konkret kendskab til, hvordan mennesket lærer. Derfor behandler de i artiklen læring på et teoretisk niveau. Ikke for teoriens skyld, men for at kunne give klare anvisninger til, hvordan virksomheder strategisk kan skabe aktive læringsrum for sine medarbejdere. Til gavn for både medarbejdernes kompetenceudvikling og virksomhedens performance.

Artiklen har titlen: “Skabelse af aktive læringsrum i virksomheder” og den første udgivelse i en ny cph:learning/whitepaper-serie.

Download artiklen her
cph:learning/whitepaper, Vol.1, No.1, august 2013
Claus Nygaard & Morten Oxenbøll
Skabelse af aktive læringsrum i virksomheder
cphlearning/whitepaper, Vol.1, No.1, august 2013 – Nygaard & Oxenbøll

Del nyheden på dine sociale medier

Relaterede nyheder

🍪 This website uses cookies to improve your web experience.